Jak szybko usunąć wgniecenie w firmowym samochodzie?
Stłuczka na parkingu, pojawiający się „znikąd” słupek, grad, spadające kasztany, akty wandalizmu… wszystko to może być przyczyną pojawienia się wgnieceń na samochodzie. Sprawdziliśmy, jak można szybko je usunąć i czy lepiej zdecydować się na usługi blacharza, czy zrobić to samodzielnie. Dodatkowo w artykule znajdziesz praktyczne informacje związane z odpowiedzialnością za szkody w samochodzie służbowym.
- Jak usunąć wgniecenia z samochodu?
- Czy warto usuwać wgniecenia samodzielnie?
- Odpowiedzialność za szkody w samochodzie firmowym
Jak usunąć wgniecenia z samochodu?
Zakłady blacharskie oraz lakiernicze stale poszerzają swoją ofertę, by móc odpowiedzieć na coraz to nowsze potrzeby klientów oraz spełnić ich rosnące wymagania. Usuwanie wgnieceń z pomocą firmy http://www.wgniecenia.pl to szansa na szybkie pozbycie się wgniotek bez lakierowania. W jej ofercie znaleźć można usługę PDR (Paintless Dent Repair). Przy jej zastosowaniu istnieje możliwość wypchnięcia wgniecenia od spodu, jak i wyciągnięcia bez konieczności demontażu poszczególnych elementów pojazdu. Technika dobierana jest w zależności od uszkodzonego elementu oraz wielkości wgniotki. Ogromnymi zaletami tego rozwiązania są stosunkowo niski koszt oraz szybki czas wykonania usługi ze względu na brak konieczności szpachlowania i malowania karoserii. Nie spada także wartość pojazdu. Warto jednak pokreślić, że PDR nie może być wykonany w każdym przypadku. Gdy podczas zdarzenia naruszona została struktura lakieru, konieczna jest naprawa panelowa, czyli klasyczna praca blacharska polegająca na usunięciu wgniecenia, zaszpachlowaniu oraz pomalowaniu elementu karoserii. Bardzo często stosuje się ją także gdy naruszona została duża część pojazdu, np. boczna ściana samochodu dostawczego.
Czy warto usuwać wgniecenia samodzielnie?
Usuwanie wgnieceń może wydawać się bardzo prostą sprawą, jednak wbrew pozorom elementy karoserii podczas pracy bardzo łatwo jest jeszcze bardziej uszkodzić. Mimo szerokiej dostępności narzędzi do naprawy PDR lub panelowej nie warto zabierać się za to samodzielnie, ponieważ w działaniu bardzo ważne są doświadczenie oraz wiedza, które nabyć można, jedynie praktykując, usuwając wgniecenia z pojazdów firmowych oraz osób prywatnych. Warto zaznaczyć, że podczas naprawy bardzo ważne jest także właściwe oświetlenie. Wykorzystuje się lampy o charakterystycznych właściwościach, które pozwalają na dokładne usunięcie wszelkich wgniotek. W związku z tym ponownie podkreślamy, że samodzielne usuwanie wgniecenia w firmowym samochodzie, by zataić fakt ich powstania przed szefem, nie jest zalecaną formą naprawy – chyba że zawodowo zajmujesz się blacharstwem.
Odpowiedzialność za szkody w samochodzie firmowym
Zgodnie z zapisami w Kodeksie pracy obowiązek naprawienia szkody, która została wyrządzona trzeciej osobie, spoczywa na pracodawcy. Ma on jednak prawo żądać spełniania roszczeń przez sprawcę. W przypadku winy nieumyślnej jest to maksymalnie kwota 3-miesięcznego wynagrodzenia pracownika, a szkody umyślnej – pełna wysokość. W przypadku podjazdu służbowego istnieje możliwość pokrycia kosztów naprawy z ubezpieczenia OC lub AC sprawcy. Warto zaznaczyć, ze w przypadku ważnego ubezpieczenia autocassco wypłacane jest także odszkodowanie, gdy do szkody doszło z winy pracownika. Jego brak oznacza, że wszelkie koszty spoczywają na kierującym pojazdem, w granicach realnie poniesionej starty (odpowiedzialność materialna). Należy podkreślić, że gdy pojazd został powierzony pracownikowi na podstawie odrębnej umowy z obowiązkiem zwrotu, ponosi on odpowiedzialność za mienie powierzone, czyli wyciągane są pełne konsekwencje za szkody wykonane umyślnie oraz nieumyślnie.
2 komentarze
Paweł
Jak dla mnie lepiej zawieść furkę do blacharza i choćby z własnej kieszeni zapłacić, bez przyznawania się, a nie bawić się w zamawianie narzędzi na jeden raz i klepanie furki ze szwagrem na podjeździe…
handlowiec
A ja uważam, że od tego jest AC/OC i większość firm bierze samochody w leasing, żeby nie trzebabyło sie takiami rzeczami martwić i można było oddać je do naprawy we wskazanym salonie albo zadzwonić po pomoc drogową i dostać na czas naprawy samochód zastępczy.